Annonce

5 tips til mere energi i den mørke tid

5 tips til mere energi i den mørke tid

Efteråret er over os, og dagene bliver kortere. Her er fem tips til, hvordan du får mere energi i den mørke tid.

Mere… kys

Der er ikke det, et kys ikke kan. Kys er med til at skabe følelsen af kærlighed mellem mennesker. Et kys frigiver nemlig det såkaldte kærlighedshormon oxytocin i hjernen, og det påvirker hjernens lystcenter – og hvorfor ikke udnytte de mange timer indenfor med lidt hygge i soveværelset? Bruger du SB12 mundskyl morgen og aften, er du kysseklar 24 timer i døgnet. Du kan købe SB12 på apoteket og i Matas, Føtex og Bilka.

Mere… ”mig tid”

Sæt tid af til dig selv, og lad dig forkæle med en skøn massage. Massage lindrer smerter og spændinger og øger blodcirkulationen, som hjælper dine muskler med at komme af med affaldsstofferne og gør dem mere smidige. Så tag 30-60 minutter ud af kalenderen en dag efter arbejde, og drøm dig væk fra det grå og kolde efterår.

LÆS OGSÅ: 5 tips til mere lidenskab i soveværelset

Mere… velvære

Duften og følelsen af helt nyt sengetøj. Der findes nok ikke noget bedre. Det er velvære, som kommer helt ind på livet af dig. Du kan se frem til glæden ved en smuk, nyredt seng og til nydelsen ved at lægge dig til rette om aftenen. Og så får du samtidig en perfekt start på dagen, når du vågner op i en flot og velduftende seng.

Mere… kærlighed

Dyrk kærligheden i dit liv. Prioriter tiden med dem, du elsker – det kan være dine børn, din mand eller en god veninde. Forskning viser nemlig, at vi er mest lykkelige, når vi er sammen med dem, vi holder af, og som holder af os. Og det er måske endnu mere vigtigt, når det er mørkt og gråt udenfor. Så læg mobilen væk, når du kommer hjem, giv din mand og børn et kys, og nyd samværet med dem.

Mere… overskud

Du får større overskud af mere regelmæssighed i hverdagen. Det er fx en god idé at stå op på samme tidspunkt hver morgen, så det bliver en rutine for din krop – den bliver bedre forberedt på at skulle ud af sengen. Det samme gælder om aftenen, hvor det er godt at gå i seng på samme tidspunkt hver dag. Et andet godt råd til morgenrutinen er træning – bare en lille smule. Og hvis du træner om morgenen, har du et større overskud resten af dagen. Så kan vinteren bare komme an.


Læs mere om SB12 og kysseklar ånde HER

Giv 4, 8 eller 12 numre af IN i julegave. Fra 150 kr. Spar 44% KØB HER

LÆS ALT OM