6 karrieretips fra Dulong-duoen

karrieretips fra Dulong-duoen
Foto: Lasse Bak Mejlvang

Hvordan skaber man et succesfuldt samarbejde? Anja Camilla Alajdi og Marianne Dulong fra succesfulde Dulong, deler her 6 karrieretips til at opnå et godt samarbejde og succes.

6 karrieretip til succes fra Anja og Marianne fra Dulong

Den kreative duo bag de glamourøse Dulong-smykker deler her deres erfaringer med at have en forretning sammen og fortæller, hvordan de lærte at se, hvad den anden har brug for:

LÆS OGSÅ: Dulong: Hemmeligheden bag succesen

Anja Camilla Alajdi:

1. Hvilken form for kommunikation virker for den anden? Vi skrev på to forskellige sprog. Det er nemmere at kommunikere, hvis det bliver modtaget, som man mente det. Ellers står man tilbage med et ‘hvad mente hun med det?’

2. Den anden kan ikke forvente, at vi er ens i arbejdsgange, drømme eller ideer. Bare målet er det samme, så skal man respektere, at man er forskellig som nat og dag. Ellers bliver man ikke en succes.

3. Jeg har lært at pakke tingene lidt mere ind og sende flere smileys. Jeg har en tendens til at sige tingene meget direkte og være klar i spyttet. Det kan godt virke upersonligt, men det er, fordi jeg sidder i bilen og egentlig ikke må sms’e. Så bliver det kort og kontant.

Marianne Dulong:

1. Afsenderen tager ansvar for modtagelsen i et godt partnerskab.

2. Bliv ved med at udvikle dig. Både som leder og for dine medarbejdere gælder det om at spire og gå nye veje – send dig og dem på kursus, og lad medarbejderne skifte opgaver, så de udvikler deres samarbejde.

3. Hav tillid til, at det er o.k., at den anden forbereder sig på en anden måde til møder, end du selv gør. Anja går ind med nogle stikord i hovedet, mens jeg har brug for en powerpoint-præsentation.

Forkæl dig selv med et abonnement på IN og få en eksklusiv gave - KØB HER