8 lette tips til hurtigt vægttab

vægttab

Gå sommeren i møde med en slankere talje. IN giver dig 8 gode råd til, hvordan du opnår et hurtigt vægttab

Hurtigt vægttab - 8 gode råd, der er lette at tage til sig

Gå sommeren i møde med en slankere talje og mindre lår.
Vi sætter altid ud med de bedste intentioner, men når dagligdagen indtræffer, kan det være enormt svært at holde sig til sin nye, sundere diet.

IN giver dig 8 sunde tips til, hvordan du kan hjælpe vægttabet lidt på vej i det daglige.

1) Lad gryder, potter og pander stå på komfuret under aftensmaden og anret din tallerken ved komfuret, før du sætter dig. På den måde spiser du cirka 10 % mindre.
Hvis du skal have rester fra aftensmad med som madpakke, pak da resterne ned i små beholdere. Hvis du spiser af en stor beholder, er du tilbøjelig til at spise over 50 % mere, end du egentlig havde sult til.

2) Børst dine tænder efter aftensmaden, inden du sætter dig i sofaen.
På den måde vil du have mindre lyst chokolde og tips, når TV'et bliver tændt.

3) Skip reklamerne. Zap væk eller mute lyden og læs et blad, når der er reklamer på TV. Studier viser, at når du ser billeder af lækkerier og sukkerholdige snacks, tænder for dit appetit-center i hjernen og gør dig mere sulten.

4) Hvis din familie er nogle slikminde, så køb slik til dem, som du ikke selv kan lide.

5) Ændr dine mål. I stedet for at gå efter at tabe ti kilo, bør du gå efter at tabe ét kilo - ti gange. Og giv dig selv et skulderklap hver gang, det lykkes. (Og måske et par nye sko engang imellem ...)

6) Et stort udvalg vækker din appetit. Derfor er det en god idé at købe få forskellige former for usundheder - og mange forskellige grøntsager, så du får lyst til at spise flere af dem.

7) En slik/mad-trang varer normalt kun omkring 10 minutter, så når du får lyst til godter, kan du distrahere dig selv ved at lægge neglelak, facebook'e, ringe til en veninde eller noget helt fjerde.

8) Spis langsomt og giv din krop en mulighed for at fortælle, når den er mæt i tide, før du har spist for meget. Dette kan du gøre ved at spise ved pinde eller holde gaflen i den modstte hånd end den, du plejer.
 

LÆS ALT OM